Pagina's

zaterdag 10 maart 2012

Steeds weer dezelfde dillema's

en ik had gedacht die te kunnen vermijden door zelf iets te maken. Maar mijn geweldige gebrek aan combineren van kleuren, kledingstukken, ... duikt nu nog heviger terug op.

Want ... welke kleuren van stofkes passen goed samen? En wat doe je er dan onder/bovenop aan? Welke kleur van garen?

Nu ik bezig ben met het rimpelrokje van Iene-Miene begint het weer. Mijn groen paddenstoelenstofje ... een groen of rood garen? Zeker geen wit, daar ben ik geen fan van. Rood dan? Of groen? En als het dan af is, welke kleuren van bovenstukken en kousenbroek? Ja ja, daar gaan we weer ...
Gelukkig nog even bedenktijd, ik moet de stof nog wassen ... Maar alle suggesties zijn welkom.

Wat wel gelukt is, is de kroon voor de jarige. Eén wordt hij, het was een zwaar jaar. Zo eentje dat ik nooit meer wil overdoen. Maar we zijn er geraakt en dat mag gevierd worden. Het patroontje is een combinatie van het patroon van Creatinneling en het idee van Annelyse. Deze vond ik echt geweldig, maar ik wilde geen extra vilt gaan kopen. En ik had nu juist zo'n schoon stofke gekocht. En met stof zou het nooit lukken, wegens ... te veel bochten om met biaislint te gaan werken, voor mij toch. Maar er moest wel een rek in en het moest kleiner dan het oorspronkelijke patroon, hij is nog maar 1 en ik vond zo'n megakroon nog te groot voor ons klein monsterke. Maar zie  hier  het resultaat ... Uiteindelijk vond mijn man de jongenstofjes te donker voor de kroon dus werd het hetzelfde stofje als de kleine dame haar toekomstig rokje.


En verder nog een paar van mijn creaties hieronder. De tutkettingen zijn nog steeds wat lang, maar wel handig. Het zeverlapje trekt op niets ...  heb de handleiding van Creatinneling niet goed gevolgd, maar wil het opnieuw proberen, eerder dan zoals hier. Zonder biaislint, want wij zijn geen vrienden ... dat lint en ik.
En van het speeldeken ben ik uiteindelijk wel tevreden, ik vond het ook op een blog, maar weet even niet meer waar.








Voila se, t'is weer tijd voor het weekend. En het wordt wel zwaar ... grote meneer gaat na een ziekenverlof van 8 weken terug werken, kleine dame mag terug naar school.
O ja ... ben opnieuw aan het haken geslagen, niet de appelzakjes wegens ... niet mooi genoeg, wel een dekentje. Naar het voorbeeld van hier. Maar zoals je ziet, mijn kleurencombinaties zijn niet je-dat ... hopelijk mooi genoeg om als housewarming te geven ...

Groetjes en een vrolijk weekend ...

3 opmerkingen: