Pagina's

zaterdag 29 juni 2013

Brokken en een lijstje

Jaja een nieuwe machine en al brokken ... Een schaafwonde op het spoelhuis .... Stom. Bij èèn van de eerste naaiwerkjes met deze machine had ik niet goed ingeregen, waardoor het spoelhuis los was geschoten. Daarna gebeurde dit nog een paar keer, vooral bij het goedkopere garen. De boel loopt dan helemaal vast, want het garen blijft haken achter de schaafwonde. En nu is het echt gedaan met naaien. Hopelijk kan er gewoon een nieuw spoelhuis gehaald worden in de naaimachinewinkel. Jammer genoeg pas dinsdag. En dat terwijl er een megalijst ligt te wachten ...

- Die 2 shortjes voor kleine meneer, die al 2 keer volledig losgetornd zijn en waarop dus de machine compleet op haperde.
- Eèn of twee kleedjes voor mezelf. Patroon is getekend, stof is in huis.
- Een rokje voor mezelf, ligt geknipt en overlockd klaar.
- Verjaardagscadeautje voor grote meneer: gsm-, leesbril- en zonnenbrilzakjes
- 2 zonnenpetjes voor de kinderen
- 2 kleedjes voor kleine dame.

En dat allemaal tegen 10 juli ... Komt niet goed .... Een aantal dingen kunnen met de overlock dus dat lukt alvast. En verder nog stof knippen hè.

Gisteren maakte ik tussen de soep en de patatten, letterlijk, nog een kaptrui (zonder kap) voor kleine meneer. Zalig zacht is het stofje ... Het is nog wat groot, maar daar groeit hij wel in ...

 Veel mooier in het echt ...

O was het maar al dinsdag...

2 opmerkingen:

  1. Nog een hoop op de planning dus! Ik moest wel even lachen bij je 'zonnenbilzakjes' :D
    woohoobydavina.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, het zou wat zijn. Bilzakjes .... Maar ondertussen ben ik goed opgeschoten. Kleedje kleine dame en broeken kleine meneer zijn klaar... Misschien kan ik nog aan mijn rok beginnen ...

      Verwijderen