Pagina's

woensdag 13 november 2013

De eerste week voorbij

En mijn wasmachine deed overuren, ik kocht nog extra onderbroeken ... Want na de eerste schooldag waren er 5 broeken in de was, 5 nieuwe mee in de boekentas en eentje aan ...

Maar goed de eerste week is voorbij en het ging redelijk goed. Geen tranen bij het afzetten, wel een half uurtje later. Dag 1 was hij enorm overstuur, van 9u tot na de eerste speeltijd. Gelukkig kon hij nog even spelen voor ik hem kwam halen. Dag 2 ging het al wat beter, weende tot voor de speeltijd. Dag 3 maar even en dag 4 ook heel even en bijna droog. En hij ging in de namiddag ook terug. Hij doet het goed, heel goed dus.

En dan gingen we een weekend naar Kopenhagen, alleen grote meneer en ik. De eerste uitstap zonder kinderen, schandalig eigenlijk dat het zo lang geduurd heeft.

En gisteren ging hij weer naar school. Zonder ongelukjes, wel natte broeken van de regen plassen. En vandaag hetzelfde. Hij vind het zelfs al leuk.

En ik ... Wilde op zijn eerste schooldag een t shirt naaien, maar toen brak de tweelingnaald, knapte telkens de draad bij het overlockstiksel met de naaimachine. Gelukkig kon ik het dinsdag op Schoten stikt afwerken. De tweede t shirt liet dan weer een hele week op zich wachten maar geraakte vandaag ook af.

Deze t shirts maakte ik volledig met de naaimachine. ( overlock doet het niet meer goed). Dat overlockstiksel werkt heel mooi af. Ik zou het op foto willen laten zien, maar grijs garen op grijze stof zie je niet. Verder gebruikte ik dezelfde stof van de t shirt voor de boord, wat het er minder als een pyjama doet uitzien. En ik overstikte deze boord met een tweelingnaald, gebruikte 2 verschillende kleuren bovendraad. Dat geeft het net dat ietsje anders én het maakt het inrijgen en wisselen ook wat gemakkelijker en vooral sneller. En ook dat werken met de tweelingnaald gaat heel wat beter nu ik ontdekte dat ik mijn garenklossen allebei rechtop kan zetten. Nu worden er geen steken meer over geslagen. 





Verder kan ik me meer dan bezig houden, ik geraak gewoon niet rond. Jammer wel want veel extra naaien zit er niet in.   Jammer



Geen opmerkingen:

Een reactie posten