Pagina's

zondag 17 november 2013

Roos, rozer, roost

Inderdaad, veel rozer kan het niet. :-) maar voor een pyjama kan het wel dacht ik.

Dit stofje kon in in Kapellen niet laten liggen, het lag op het koopjesrek (2euro per meter). Kleine dame was er deze keer niet bij en toch had ik dus roos bij, bij thuiskomst. Daar was ze meteen verliefd op het stofje. (Ik op het patroon van het stofje)

Vandaag nam ik de tijd, terwijl de kinderen nog maar eens naar de aankomst van de Sint keken, om te beginnen aan dit snelle projectje.
Ik gebruikte patronen uit Ottobre 4/2013.  De Rascal, t-shirt voor de bovenkant. De eerste raglanmouwen, dat stikte vanzelf. Zo gemakkelijk. En de Ultimate Casual voor de broek, maar dan zonder alle speciallekes zoals zakken. Goed genoeg voor een pyjama.






En zo gaan er nog gestikt worden, zeker weten.

Ondertussen ben ik ook weer helemaal vriendjes met mijn naaimachine. Deze keer is het spoel er geen 1 keer uitgevlogen, wat wonderbaarlijk is. Maar de ingebouwd boventransportvoet en de overlocksteek voor elastische stoffen, daar ben ik echt vriendjes mee geworden. Zo gemakkelijk ...

En nu ga ik even meegenieten van de zondagse perikelen in huis ...

Nog een fijne zondag !

1 opmerking:

  1. Inderdaad een leuk stofje. Zou ik ook nog durven kopen, alleen is dat nogal roze voor onze jongens :)

    BeantwoordenVerwijderen