Pagina's

zondag 16 februari 2014

Julleke's uitzet


Kleine dame heeft een klaspop in de eendenklas. Jules wordt vaak meegenomen op activiteiten en is als wel eens het klankbord voor haar als het weer wat moeilijker loopt. En dus verdiende hij wel wat extra kleren. 
In het wereldwijde web vind je wel wat patronen, want hij heeft toch bijzondere maten. Zijn poep en hoofd zijn niet meteen normaal te noemen. Dus is een richtlijn qua patroon wel handig. Ik gebruikte deze van een andere klaspop, pompom. 

Ik mocht de Jules van een vriendin lenen zodat de kleren toch op voorhand eens gepast konden worden. Vorige vrijdag gaf ik reeds een broek en bovenstukje mee opdat de juf al eens kon passen met de kinderen. Want de klaspop is al wel wat uitgedund. Hij kon erin. Gelukkig maar. 

Dit weekend werd er veel tussendoor genaaid. En morgen kan er een pakketje mee naar school.

Een salopette, indianen 'kleed', regenjas, muts en fluovestje 

                            
( het loshangende draadje werd ondertussen afgeknipt)

( dat bovenstukje wil precies niet op de foto ...)

En de geleende pop ... Dit mag nog even blijven ... Want, hoe bizar ik het ook vind, onze kleine meneer is er 'bang' van. Vind hem fascinerend. Doet voor hem iets extra. Gaat stiekem met hem praten en hoopt dat hij iets terug zegt of net niet. En wil voor hem wel wat meer eten... Ook de maaltijd daarna, zonder Jules at hij goed. En ik moest,'dat daar' even gaan halen, want hij moest vertellen dat zijn boterham op was. 

Nu nog even genieten van het weekend en dan vliegen we erin. Veel plezier deze week!

2 opmerkingen:

  1. Fantastisch!

    Dat wat je vertelt over je kleine meneer herken ik. Wij hebben hier 'Koning Koos' en daar wordt ook altijd net iets meer haar best voor gedaan. Schattig is dat. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bizar wel. Een paar maand geleden had dat nog geen inpakt ... Lag me der toch eentje moeten aanschaffen denk ik. Bedankt voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen