Pagina's

zaterdag 1 februari 2014

Verkleden

Kleine dame houdt van prinsessen en zwierrokjes en roze. Gelukkig valt dat allemaal te combineren in verkleedkleren. Op het lijstje staat dus al maanden een roos prinsessenkleedje. Gelukkig komt carnaval eraan en dan vind je meer van die kleren in de winkel. Ja, ik kan dat natuurlijk ook zelf maken, maar om 1 of andere reden krijg ik mezelf er maar niet aangezet.

Gisteren bleek nog maar eens dat de verkleedkleren ondertussen versleten of te klein zijn en kleine dame herinnerde me nog eens aan die stofkes. Want een paar maand geleden kocht ik in Kapellen, uit de koopjeshoek 2 stofjes aan €2 /m. Glitter en goud.

Deze morgend zat ik 1 uur achter de naaimachine en 2 eenvoudige kleedjes waren klaar. Patroon uit stof voor durf het zelvers. Maar zonder voering of blinde rits. Wel een gewone rits.
 Het glitterkleedje werd er eentje met zwierrok en voor dat gouden kleedje moest ik wat improviseren. Net te weinig stof 0,5m ... Dus liet ik onderaan de rok het geheel wat naar binnen lopen. Het ziet er war gek uit. Maar het valt wel mee als ze het aan heeft.

Het is hier een gelukkig kind, dat zwiert en zwaait en niet meer stilstaat. Dus deftige foto's werden niet getrokken ...






                      




En nu. ... Kruip ik een tijdje in de zetel. 2 oorontstekingen en een keelontsteking ... Tis dat we niet weten wat te doen he!

Geniet van de vrije dagen 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten