Pagina's

donderdag 28 augustus 2014

40

De vakantiedrukte heeft me ingehaald. De afgelopen werd er ampe genaaid, op de 20 reserve shorten voor de kleine man na. Deze werden met de overlock gemaakt, dus kon ikzelf ook maar amper naaien noemen. Ik probeerde wel, maar het resultaat liet steeds te wensen over. Om één of andere reden lukte het niet om de dingen mooi af te werken. 

Maar gisteren en eergisteren ben ik er weer even ingevlogen. Want  niet ik, wel een vriendin, werd 40 en ze werd gisteren verrast op een feestje. 
Aangezien ze VB in de Chiro wordt, wilde ik uit een ouder chiro uniform een tas maken, maar ik vond niemand bereid om zijn oude uniform te laten verknippen.
Op zoek dus naar een ander geschenk.

Na onze vakantie had ik maar een paar dagen tijd om iets te vinden. Gelukkig bestaat er dan pinterest, een vat vol ideeën. We kregen slechts 1 tip, een droom om eens naar Kopenhagen te gaan. Maar meer dan 1 reisgids heeft iemand ook niet nodig he. Een vriend van ons woont tijdelijk, al bijna 2 jaar, in Kopenhagen en leidt dus geregeld iemand rond, hij weet dus als geen ander wat je wel of niet moest zien. Ik vroeg hem een lijstje van 40 eventueel 80 tips. En die kreeg ik.

Ik beplakte 40 theelichtjes met wasabitape. En voorzag elk lichtje onderaan van een kleine tip.

Verder maakte ik ook een vlaggenlijn van 40 vlaggetjes en stikte op elk vlaggetje 1 tip. De tips kunnen ze er gewoon aftrekken. En de vlaggenlijn zal zeker en vast nog gebruikt kunnen worden, een mama van 2 jonge kinderen en een schooljuf weet wel waar ze te hangen.








Klaar om af te geven. Ben benieuwd wat ze ervan vond, ...

En nu vlieg ik er terug in se. Het kleedje voor de eerste schooldag moet nog af ...het eerste leerjaar begot ...








2 opmerkingen:

  1. Ik vrees dat mijn dochter ook haar chiro kledij niet ging afgeven hoor om te verknippen. Maar je hebt dit heel mooi opgelost met dit geschenkje

    BeantwoordenVerwijderen